LAPP lanserar en färdig lösning med solcellskablar i skyddshölje

LAPP lanserar färdig lösning med solcellskablar i skyddshölje

Nu utökar LAPP sitt sortiment av solcellskablar. SUNTUBE är komplett, med solcellskablar och skyddshölje i ett.

SUNTUBE tillverkas med 2-4 kablar, antingen med runt eller ellipsformat ytterhölje. Produkten är uppbyggd av röd eller svart solcellskabel, H1Z2Z2-K, i de vanligaste dimensionerna och överdragen med en halogenfri, UV-beständig och skyddande coating som tål temperaturer från -30°C till +80°C.

SUNTUBE har en kompakt design och är enkel att använda, bara att kapa till önskad längd.

”Produkten är framtagen både för att underlätta installationen av kablar till solceller och för att skydda kablarna. Vi såg en efterfrågan på marknaden efter ett lättare sätt att förlägga solcellskablar i en skyddsslang, gärna med ett så kompakt format som möjligt”, berättar Håkan Hansson, produktchef på LAPP Miltronic AB.

Passande tillbehör, som till exempel SKINTOP®-förskruvningar och kabelclips, finns.

Storlekar, trumma och märkning

• 2x6 mm – 4x6 mm
  • 2x4 mm – 4x4 mm
  • Ytterdiameter: 2x6 mm = 16 mm
  • Säljs som heltrumma (500 m)
  • Kan fås med artikelmärkning.

Om LAPP Miltronic AB

Vi förenar ett av marknadens bredaste sortiment av kabel, specialkabel, kabeltillbehör, elkomponenter, kapslingar och automationsprodukter med hög teknisk kompetens och kvalificerad rådgivning.

Företaget startades 1965 och är idag ett helägt dotterbolag till LAPP Group samt koncernens försäljningsbolag på den svenska och danska marknaden. Vårt huvudkontor ligger i Nyköping, där även lager, logistikcenter och en produktionsenhet finns.

Ett lokalkontor för den danska marknaden finns i Greve, söder om Köpenhamn. LAPP Miltronic AB omsätter 377 MKR och har 80 medarbetare.

Om LAPP Group

En global koncern med stor forsknings- och utvecklingsverksamhet, 18 produktionsenheter och 44 säljbolag över hela världen. Koncernen har 4 600 medarbetare.