Ny försäljningschef på LAPP Miltronic AB

Nils Wancke är utsedd till ny försäljningschef på LAPP Miltronic AB. Han kommer närmast från Boon Edam Sverige och tillträdde sin tjänst 3 maj 2021.

Nils Wancke, försäljningschef LAPP Miltronic AB

Nils Wancke, ny försäljningschef på LAPP Miltronic AB

Nils är 54 år och har en lång och gedigen erfarenhet, både operativ och strategisk, i olika försäljningschefsroller i företag som Stäubli Robotics, Alfa Laval Nordic och nu senast Boon Edam Sverige.

”Initialt skall jag lära känna företaget och alla fantastiska kollegor, och utifrån vår verksamhet se hur väl vi samarbetar med det gemensamma målet i fokus. Försäljningsarbete är en lagsport och vi behöver vara duktiga och framförallt tydliga i våra olika roller och ansvarsområden så det råder klarhet i vad som kan förväntas av bolaget i stort men också av enskilda medarbetare, så att vi i slutänden kan leva upp till våra kunders förväntningar. Nöjda kunder bygger långsiktiga och goda relationer vilket också skapar möjligheter för att utveckla nya affärer med både existerande och potentiella kunder”, berättar Nils.

Han har erfarenhet av såväl produktförsäljning som kundanpassad lösningsbaserad försäljning, samt service mot industrikunder i både Sverige och övriga nordiska länder. Nils är i grunden utbildad inom el/maskin på officershögskolan i Karlskrona.

”Nils är en doer med starkt driv, vilket passar bra i vår fortsatta tillväxtresa”, säger vd Krister Karlsson.

Om LAPP Miltronic AB

Vi förenar ett av marknadens bredaste sortiment av kabel, specialkabel, kabeltillbehör, elkomponenter, kapslingar och automationsprodukter med hög teknisk kompetens och kvalificerad rådgivning.

Företaget startades 1965 och är idag ett helägt dotterbolag till LAPP Group samt koncernens försäljningsbolag på den svenska och danska marknaden. Vårt huvudkontor ligger i Nyköping, där även lager, logistikcenter och en produktionsenhet finns.

Ett lokalkontor för den danska marknaden finns i Greve, söder om Köpenhamn. LAPP Miltronic AB omsätter 377 MKR och har 80 medarbetare.

Om LAPP Group

En global koncern med stor forsknings- och utvecklingsverksamhet, 20 produktionsenheter och 43 säljbolag över hela världen. Koncernen har 4 600 medarbetare.