Miltronics servokablage till ny nivå

Miltronic lanserar nu ÖLFLEX® CONNECT SERVO som är ett servokablage för elektriska drivenheter, väsentligt bättre och med fler valmöjligheter än tidigare.

Öka omsättning - satsa på kundsupport och bästa service

De nya ÖLFLEX® CONNECT SERVO-kablagen innebär en teknisk förbättring, och finns tillgängliga i hela världen.

Det är det första servokablaget i världen i sitt slag och innebär en betydande utökning av Miltronics utbud inom sektorn. Med den utökade produktportföljen svarar Miltronic på de flesta av användarnas krav och erbjuder rätt lösning för alla tänkbara tillämpningsprocesser. Alla varianter finns i ett brett spektrum av kontaktstorlekar, från M15 till M58, och i kabeldiameter på 1,5 mm² till 10 mm².

En ytterligare fördel för kunderna är avskärmningen mot elektromagnetiska störningar, EMC, som mätbart har förbättrats jämfört med tidigare lösningar.

Miltronic har utvecklat sin egen nya servokabel för att uppnå de tekniska fördelarna och den ökade processtabiliteten i produktionen. Partnerföretaget Intercontec, som har varit med från början i utvecklingsprocessen, har utvecklat lämpliga kontakter. Tillsammans bildas ett komplett system vars delar kompletterar varandra. Servokablarna och kontakterna har bearbetats för att bilda en ny generation av servokablage.

Allt fler kunder är inte längre intresserade av att köpa kabel som metervara, utan önskar istället de förmonterade system som består av kablar och
kontakter.

Om Miltronic

Miltronic förenar ett av marknadens bredaste sortiment av kabel, specialkabel, kabeltillbehör,
elkomponenter, kapslingar och automationsprodukter med hög teknisk kompetens och kvalificerad rådgivning.

Företaget startades 1965 och är idag ett helägt dotterbolag till Lapp Group och är koncernens försäljningsbolag på den svenska och danska marknaden.

Miltronics huvudkontor ligger i Nyköping, där även lager, logistikcenter och resurser för kundanpassad tillverkning finns. Vid produktionsanläggningen i Hultsfred spiraliseras kabel. Ett lokalkontor för den danska marknaden finns i Greve, söder om Köpenhamn.

Miltronic omsätter 278 MKR och har 90 medarbetare.

Om Lapp Group

Lapp Group är en global koncern med stor forsknings- och utvecklingsverksamhet, egen produktion och 39 egna säljbolag över hela världen. Koncernen har 3 300 medarbetare.