Nu byter vi namn. Miltronic blir LAPP!

Miltronic blir LAPP

Miltronic har varit ett helägt dotterbolag till tyska LAPP Group sedan 2008, och den 1 oktober 2018 byter vi namn till LAPP. Namnbytet i Sverige är en del av den samordning av koncernens företagsnamn som genomförs över hela världen, då moderbolaget samlar alla dotterbolag under samma namn, LAPP.

Krister Karlsson, VD

Samarbetet med den tyska koncernen startade redan på 1970-talet, växte sig allt starkare och Miltronic blev slutligen ett dotterbolag 2008.

– Namnbytet tydliggör att vi är en del av LAPP Group. Det ger våra kunder ökad tillgång till koncernen, till det stora utbudet av kvalitetsprodukter, omfattande produktutveckling och inte minst till de lokala bolagen över hela världen, en oslagbar kombination av nätverk och branschkunskap. Kunskap om nya krav på produkter, tjänster och nya branschområden leder fortlöpande till utveckling av LAPPs egen produktportfölj, för att optimera vårt sortiment av kabel och elkomponenter, beskriver vd Krister Karlsson.

Formellt byter Miltronic AB namn den 1 oktober 2018. Det nya bolagsnamnet är LAPP Miltronic AB. Vi har samma organisationsnummer, adresser och telefonnummer som tidigare. Det nya domännamnet blir lapp.se och e-postadresserna ändras till förnamn.efternamn@lappgroup.com. Beställningar och frågor om sortimentet skickas tills vidare på order@miltronic.se.

– När moderbolaget och samtliga dotterbolag runt om i världen nu samlas under ett och samma namn, hoppas jag och alla mina engagerade medarbetare att vi blir en ännu tydligare samarbetspartner för alla våra kunder och leverantörer, avslutar vd Krister Karlsson.

Välkommen till LAPP!

Om LAPP Miltronic AB

Vi förenar ett av marknadens bredaste sortiment av kabel, specialkabel, kabeltillbehör, elkomponenter, kapslingar och automationsprodukter med hög teknisk kompetens och kvalificerad rådgivning. Företaget startades 1965 och är idag ett helägt dotterbolag till LAPP Group samt koncernens försäljningsbolag på den svenska och danska marknaden.

Vårt huvudkontor ligger i Nyköping, där även lager, logistikcenter och resurser för kundanpassad tillverkning finns. Vid produktionsanläggningen i Hultsfred spiraliseras kabel. Ett lokalkontor för den danska marknaden finns i Greve, söder om Köpenhamn.

LAPP Miltronic AB omsätter 330 MKR och har 90 medarbetare.

Om LAPP Group

En global koncern med stor forsknings- och utvecklingsverksamhet, egen produktion och 40 säljbolag över hela världen. Koncernen har 3 700 medarbetare.